maandag 16 november 2020

Samia El Hafidi (4 ECWIS) praat met redacteur ‘Het Laatste Nieuws’

Jongeren maken digital stories over lockdown. Vlnr: Samia Len Hafide (15), Sarkis Hakobyan (15) en Ine Manassee (16).Jongeren maken digital stories over lockdown. Vlnr: Samia Len Hafide (15), Sarkis Hakobyan (15) en Ine Manassee (16). © Marc Baert

Toonmoment licht belang ‘digital storytelling’ voor jongeren toe: “Het verkleint drempel om te spreken over je gevoelens”

ANDERLECHTMaks vzw lanceerde een nieuwe methode bij jongeren die bij hen monitor worden: ‘digital storytelling’. Hiermee zouden jongeren hun empathische vaardigheden kunnen aanscherpen. Minister Benjamin Dalle was onder de indruk, en nam zondag deel aan een virtueel toonmoment. 13 filmpjes gemaakt door jongeren werden getoond, en het nut en belang van digital storytelling werd uit de doeken gedaan. “Voor sommigen is zo de drempel echt minder groot om over hun emoties te spreken.”

Bij Maks vzw brachten ze een nieuwe methodiek aan bij jongeren die een cursus tot monitor volgen: Digital storytelling. Het is een manier om je emoties te uiten en hoe je je voelt te kunnen overbrengen naar de buitenwereld. Hoe groot die wereld is, bepaal je zelf. Wil je je gevoel of mening delen met de wereld, doe maar. Wil je het enkel delen met je klasgenoten? Dan is dat even goed.

Het digitaal vertellen trok de aandacht van minister Benjamin Dalle in het actieplan Generatie Veerkracht. “Jongeren worden extra hard getroffen door de coronamaatregelen. Heel wat jongeren hebben het bijzonder moeilijk nu veel even niet meer kan. Het is heel belangrijk dat we luisteren naar hun stem en verhalen. We praten te veel over jongeren, en te weinig met jongeren. Dit initiatief is dan ook van bijzonder groot belang”, aldus Benjamin Dalle die ook zelf een filmpje maakte over hoe hij de lockdown beleefde. Want dat was de opdracht in dit geval. De jongeren moesten zelf een filmpje maken met wat de lockdown voor hen bracht in de positieve of negatieve zin. In totaal bundelden ze wel 50 filmpjes. Op het toonmoment gaven ze er zondag 3 mee.

Meer ruzies

Een leerrijke opdracht vonden ook Ine (16), Samia (15) en Sarkis (15). Sarkis deelde zijn vaststelling dat door de lockdown familieruzies ontstaan over futiliteiten. “Zaken die de ruzie echt niet waard zijn, maar gewoon ontstaan omdat we te weinig om handen hebben en niet buiten kunnen om te doen wat we willen. Daardoor ontstaan irritaties over de banaalste zaken.” Samia ontdekte net een nieuwe passie als lezen en wou met haar filmpje graag andere jongeren inspireren om zelf op zoek te gaan naar hun talent of interesse.

Digital Story Telling is slechts een van de zaken die ze later als monitor bij Maks willen doorgeven. “Ik wil ook heel graag mensen leren coderen. Met Scratch, een programma dat we bij Maks leerden kennen is daar ideaal voor. Dat coderen niets voor meisjes is, is bij deze ontkracht!”, lacht Samia. Ine wil de kinderend dan weer digitaal creatief laten zijn door ruimten in te richten. “Binnenhuisarchitect spelen en leren inrichten via het programma Marvel of er leuke en leerrijke quizzen in elkaar steken. Daar kijk ik naar uit.”

Het digital storytelling willen ze trouwens doortrekken naar de klas. “Ik denk dat het voor sommige klasgenoten gemakkelijker is als ze wat over hun gevoelens moeten vertellen om het thuis op te nemen en vervolgens te laten zien. De drempel om dat in het echt voor de klas te moeten doen is soms te hoog.”

Geplaatst in evenement | Reacties uitgeschakeld voor maandag 16 november 2020

vrijdag 13 november 2020

Monster

Op de foto zie je mij en mijn nicht. Ik ben degene met gesloten ogen en mijn nicht houdt mij vast.  Het is heel donker.

Als ik zelf naar deze foto kijk, denk ik aan nachtmerries. Deze pose is eigenlijk een danspas in een choreografie. Bij die danspas worden deze woorden gezegd: “Ik ben een klein monster.”

Ik heb samen met mijn nicht gedanst op een lied dat “Monster” heet. In de choreografie zijn er verschillende momenten waar ik controle heb over haar en zij controle over mij. (link naar dansvideo: https://www.youtube.com/watch?v=-hTJCHeDN6Q)

Je kan naar deze foto op verschillende manieren kijken. Misschien denk je wel dat mijn nicht mij heeft vermoord, dat ik in slaap ben en dat zij mijn nachtmerrie is. Of dat we eigenlijk dezelfde persoon zijn? Er zijn zoveel mogelijkheden.

  • Aachal Shrestha, 6WEWI
Geplaatst in dagboek | Reacties uitgeschakeld voor vrijdag 13 november 2020

woensdag 28 oktober 2020

Sint-Guido-delegatie naar covid-afdeling UZ-Brussel

SGI   5 CM/6CM
Taak  SGI in het nieuws naar aanleiding van het bezoek aan de covid-afdeling  van het UZ -Brussel

zie ook reportage: https://www.facebook.com/watch/?v=367102337868357

of

https://www.bruzz.be/videoreeks/donderdag-29-oktober-2020/video-leerlingen-sint-guido-bezoeken-covid-afdeling-uz-het

 

29/10/2020 – 13:00

Leerlingen van het Sint-Guido-Instituut bezoeken  covid-afdeling van het

UZ-Brussel

Diana BALAN

op woensdag 28 oktober ontvangt het UZ Brussel om 14.35 uur vijf studenten van Sint-Guido-Instituut Anderlecht om kennis te maken met de covid-19 realiteit. Na afloop van hun bezoek zullen de leerlingen aan de hand van beeldmateriaal hun getuigenis overbrengen via sociale media.

Zo wensen zij hun leeftijdsgenoten permanent te zeggen dat het respect voor de basisregels essentieel is in de strijd tegen het coronavirus. Handhygiëne, mondmaskerdracht en het bewaren van afstand staan daarbij centraal.

Interview met Diana Balan uit 5CM

 

Vind je dit een geslaagde/noodzakelijke actie om de ernst van de epidemie onder de aandacht te brengen bij jullie leeftijdsgenoten?

‘Ik vind dat dit  absoluut niet gaat helpen om de leerlingen te overtuigen. In plaats daarvan kunnen wij foto’s en video’s tonen van de COVID-patiënten.’

 

Ga jij bij het zien van deze reportage en bij het lezen van de krantenartikelen de ernst van de situatie nog meer beseffen en nog meer je best doen om het virus bij het nekvel te nemen?
‘Ik, persoonlijk wist al dat de situatie erg was en als ik deze reportage zie, gaat mijn mening niet echt veranderen.’

Geef enkele concrete voorbeelden van hoe je dit gaat aanpakken (wat je niet meer ga doen, wat juist wel)
‘Ik zal proberen om meer mijn masker goed op te zetten en afstand te bewaren. De rest doe ik al goed.’

Hoe ga je na het zien van deze reportage hierover communiceren met leeftijdsgenoten?
‘Ik zal hun zeggen dat het erg is en we moeten allemaal iets doen om het virus te stoppen’, zegt Diana Balan uit 5 CM.

Geplaatst in evenement | Reacties uitgeschakeld voor woensdag 28 oktober 2020

dinsdag 27 oktober 2020

Tweede graad toerisme in De Panne op kustexcursie

Op uitstap naar de kust in deze corona tijden, mag dat wel?

Ja, gelukkig wel, vermits het in de 2de graad toerisme gaat over een uitstap die in het leerplan toerisme vermeld staat als  een “verplichte uitstap”.

Met de gratis treinreis, iedereen beschikte over een  Hello Belgium pass, bereiken we om 11u30 vanuit Brussel, na een bijna drie uur durende rit, eindelijk de kustplaats De Panne.

Imane Ananouch vertelt er ons het volgde over: Wij, leerlingen van 4T en 3T hebben een uitstap gedaan in de Panne op 23/10/2020. We moesten daar eigenlijk elk om beurt gidsen. Gelukkig was het  die dag heel goed weer en om de kustplaats De Panne leren kennen. Het was een toffe dag, vind ik.

Het uitzicht vanop de Kyck Hill is prachtig!

Dit ben ik, Imane Ananouch. Ik moest hier vertellen over de Dumontwijk en ook over de Kykhill duin. Het was moeilijk om te spreken met het masker, omdat je daar luider moet spreken dan normaal en dat eerlijk gezegd was het bij iedereen een probleem, denk ik. Voor de rest was alles goed vond ik.

Iedereen volgde mee, het was een  leuke groep om voor te gidsen.

Angela: Op deze foto kan je mij zien voor de Nano-Nanine villa. Het is een villa uit 1936. Het is een modernistisch hoekcomplex. Het heeft 2 garages. Soberheid, ronde afgevormde vormen zijn kenmerken van deze villa. Ik denk dat ik goed heb gegidst. 

Behar vertelde ons dat in deze mooie villa in cottagestijl, koppelvilla Zonneweelde en La Roche, de strategie werd uitgezet om de IJzervlakte gecontroleerd onder water te zetten in het begin van de eerste wereldoorlog.

Adama vertelde ons het volgende: Hier zien we een foto van mij waar ik aan het gidsen ben. Ik heb over de Villa Doudou gesproken.  In 1995 wordt het gebouw beschermd als monument. Het is een mooie villa in de typische cottage stijl. Ik vond het zelf heel interessant toen ik de informatie had gevonden.

Hier op de Leopold I Esplanade sprak Mohsine over de eerste koning van België die hier afgebeeld staat. Het was hier dat hij voor de eerste keer voet aan land zette in België.

Uit het verslag van Lennert:  De kust excursie naar de Panne was heel erg leuk wat we er gedaan hebben zal ik je nu vertellen. Voor het vak toerisme/CT moesten we een opdracht doen: gidsen! Ik keek er eerst niet naar uit maar achteraf gezien was het toch nog een leuke dag geworden.

Wat hebben we er gedaan?                                                                           

We hebben dus eigenlijk de rol van gids op ons moeten nemen. Eerst leek dat mij niet zo leuk want ik had heel veel stress maar toen ik eenmaal bezig was viel het toch nog mee. We hebben er gegeten maar door het corona-virus waren er nergens eetgelegenheden open We hebben ons lunchpakket opgegeten op het strand.

De Sahara

Je zal wel denken “de Sahara in de Panne dat kan toch niet” maar toch moet je het geloven. Het is niet de echte Sahara maar zo wordt het natuurgebied genoemd. Hier is een foto van het stukje Sahara waar wij anderhalf uur  hebben in gewandeld. De Sahara in de Panne ligt in de Westhoek in de Panne:

Ik raad het zeker aan om ook eens naar de Panne te gaan want niet alleen kan je er genieten van het breedste strand in België maar ook van de prachtige monumenten en cultuurelementen en natuurlijk van De Westhoek, het oudste natuurreservaat van België, aldus Lennert.

Geplaatst in evenement | Reacties uitgeschakeld voor dinsdag 27 oktober 2020

maandag 26 oktober 2020

Over corona en godsdiensten

In okan 1 zitten een 9-tal jongens en meisjes uit Pakistan, Marokko, Roemenië en Kameroen. Zij zullen binnen enkele maanden naar de gewone klas doorstromen. Nu al volgen ze soms les in een andere klas.

Wat vinden zij van de coronatijd? Zijn er voordelen en nadelen? Hier volgen hun uitspraken, een beetje verbeterd door de leraar van dat lesuur.

Friedrich, die ook een broer in deze klas heeft, meent dat de coronatijd toch goed is, want dan zijn we meer thuis.

Altijd een mondmasker dragen, is moeilijk.

Jaspreet zegt : ” We hebben te veel vakantie en we hebben te weinig geleerd.”

Oude mensen kunnen met een mondmaker niet goed ademen.

Arme mensen dragen te lang hetzelfde mondmasker.

Areeba zegt : “De coronatijd is slechter dan de oude tijd.”

In Marokko en Pakistan zijn er ook  veel coronazieken en arme mensen. Ze hebben geen geld om een masker te kopen.

Badredine beweert : “Je kan niet meer reizen, je moet vaak binnen blijven.”

Asmae kent een oude buurvrouw, ze is helaas aan corona gestorven. Asmae en enkele leden van haar familie werden  positief getest. Asmae zelf  werd helemaal niet ziek van en voelde er niets van.

Wat vinden jullie van deze uitspraken, beste lezers? Ik zal de volgende keer nog meer leerlingen van okan voorstellen.

  • Groeten van meneer BV Verbruggen
Geplaatst in evenement | Reacties uitgeschakeld voor maandag 26 oktober 2020

dinsdag 20 oktober 2020

Buurtambassadeurs 2020

over de Tienerschool

Geplaatst in signaaltv | Reacties uitgeschakeld voor dinsdag 20 oktober 2020

maandag 19 oktober 2020

SCHOOL

School…

Wat een school.

Extra vakken voor de lol.

Wiskunde, taal, geschiedenis en LO,

maar ik lees liever een strip van Nero.

Als het belt, doe ik mijn boeken vlug toe,

voor ik weer iets misdoe.

Naar school moet je nu immers gaan,

want zonder diploma vind je geen baan.

  • Jan-Narek Karamian, 6ECWI
Geplaatst in poëzie | Reacties uitgeschakeld voor maandag 19 oktober 2020

donderdag 8 oktober (3)

Buurtambassadeurs (2)

Wij hebben gisteren een videoreportage gemaakt over onze school en de Tienerschool Porta 1070 aan de Ninoofsesteenweg. zoals je op de foto’s kan zien, was geen moeite ons teveel om verrassende cadrages te maken en pertinente vragen te stellen. Eén, van onze gasten was de verbazend jonge architect Nicolas Raemaekers, die terecht uitlegde waarom hij fier is op ‘zijn’ en ons gebouw. De videoreportage verschijnt binnenkort op uw vaste signaaltv-zender! Ilias, Narek, Mouhssine, Zak, Zeno van 6-Economie

Geplaatst in (beeld)verhaal, fotoboek | Reacties uitgeschakeld voor donderdag 8 oktober (3)

donderdag 8 oktober 2020 (2)

“Elke dag is een nieuw begin, de kans om te doen wat er gedaan moet worden en niet te worden gezien als gewoon een andere dag om in de tijd te zetten.”

– Nicolas Boateng, 6WEWI

 

Geplaatst in dagboek | Reacties uitgeschakeld voor donderdag 8 oktober 2020 (2)

donderdag 8 oktober 2020 (1)

Het leven staat niet stil

In moeilijke tijden is het belangrijk dat we ons concentreren op wat kunnen doen in plaats van te zagen en helemaal niets te doen.

– Salma Adra, 6WEWI
Geplaatst in (beeld)verhaal, tekening | Reacties uitgeschakeld voor donderdag 8 oktober 2020 (1)

woensdag 7 oktober 2020 (2)

Leven zonder eind

Ik heb die tekening gekozen omdat ze voor mij symboliseert het leven symboliseert. Je begint wanneer je baby bent, je wordt opgevoed door je ouders die later sterven. Wanneer je kinderen gaat hebben, gaat het hetzelfde zijn. Dus, eigenlijk heeft uw leven geen einde.

  • Bilal El Channoute, 6WEWI
Geplaatst in dagboek | Reacties uitgeschakeld voor woensdag 7 oktober 2020 (2)

woensdag 7 oktober 2020 (1)

Buurtambassadeurs (1)

Wij zijn gisteren in de toren geweest van de oude kerk van Scheut, die nu onze school is geworden en de Tienerschool.

Dat was voor het historische luik van de Buurtambassadeurs, die dit jaar helemaal over ons nieuwe schoolgebouw Porta ging. Later volgt het videoverslag, hier op signaaltv!

Dit zijn wij, Carlota, Sarah en Ibtissam van 6HW hoog boven in de toren

De toren van de oude Scheutkerk aan de Ninoofsesteenweg: wij staan helemaal bovenaan, waar de grote open galmgaten zijn

De betonnen draaitrappen om boven in de toren te geraken. Bovenaan is één trede stuk. Een groot spook hebben we wel gehoord, maar niet gezien …

De verrassing boven: drie klokken helemaal boven in de toren, met een mooie klank! Binnenkort posten we hier op signaaltv ons videoverslag van de Buurtambassadeurs en dan kunnen jullie het gebeier van de klokken ook horen!

Geplaatst in (beeld)verhaal, dagboek, uitstap | Reacties uitgeschakeld voor woensdag 7 oktober 2020 (1)

dinsdag 6 oktober 2020

Ik heb deze foto paar dagen geleden getrokken. Ik vond het een mooi uitzicht.

Het toont dat we hoop moeten hebben. Na de regen is er zon. Obstakels en pijn zijn tijdelijk. Door mooie dingen te zien zoals deze foto, mogen we onze hoop niet kwijtraken.

  • Isabelle Michalak, 6WEWI
Geplaatst in (beeld)verhaal, fotoboek | Reacties uitgeschakeld voor dinsdag 6 oktober 2020

maandag 5 oktober 2020

Wees jezelf

Een nieuw schooljaar is begonnen. Voor sommigen is het leuk en voor anderen minder. Dat kan om verschillende redenen zoals te veel werk, de lessen zijn niet boeiend genoeg enz.

Een andere reden die ook veel voorkomt, is pesten. Tijdens de vakantie kunnen de mensen die gepest worden rusten, maar zodra het schooljaar begint, moeten zij terug naar school met hun pesters.

De mensen die gepest worden wil ik aanraden om erover te praten met iemand die je kunt vertrouwen, bijvoorbeeld een familielid. Als jullie te bang zijn om met een volwassen over uw situatie te praten, kunnen jullie met mij altijd mailen en praten.

  • Adam Sebki,  6WEWI
Geplaatst in dagboek | Reacties uitgeschakeld voor maandag 5 oktober 2020

vrijdag 2 oktober 2020

Vriendschap is …

Je niet vervelen;

Echte vriendschap is gevoelens delen.

Met vriendschap heb je veel geluk,

Want vriendschap gaat niet stuk.

Op vrienden kun je vertrouwen,

Want vriendschap moet je samen bouwen.

Vrienden zijn aanwezig in slechte tijden,

om jou dan uit een diep dal te bevrijden.

Als het niet goed gaat…

klop dan bij mij aan!

Want onze vriendschap mag nooit verloren gaan!

Ik schrijf dat gedichtje over vriendschap omdat ik veel van mijn vriend hou en omdat zij mij zo-veel geholpen heeft. Vriendschap vind ik zeer belangrijk want zonder vrienden kun je moeilijk blij zijn. We hebben vrienden nodig om vooruit te gaan. En ook om ons te amuseren.

  • Ilias Lakhloufi, 6ECWI
Geplaatst in dagboek, poëzie | Reacties uitgeschakeld voor vrijdag 2 oktober 2020

donderdag 1 oktober 2020

Ik heb een vrouw met een roos geborduurd.

Mooi en sterk tegelijk: voor mij is een vrouw als een roos.

Ze is in staat zichzelf te verdedigen met haar doornen.

  • Ibtissam El Boudakhani, 6HW
Geplaatst in dagboek, tekening | Reacties uitgeschakeld voor donderdag 1 oktober 2020

dinsdag 29 september 2020

Ik ben gepassioneerd door manga’s en door tekenen. Zo heb ik deze combinatie gemaakt. Op de tekening wordt er een personage van de manga Naruto Shippuden voorgesteld. Hij heet ‘Pain’. Naast mijn sport die ik elke dag beoefen, teken ik graag in mijn rusttijden.

Manga is meer dan zomaar een animatie. Manga leert om voor onszelf op te komen en  nooit op te geven. Daarom vind ik manga leuk en interessant. Het heeft mij een waarde geleerd die ik in het dagelijks leven graag toepas.

  • Mohssine Chebaa, 6ECMT
Geplaatst in dagboek, tekening | Reacties uitgeschakeld voor dinsdag 29 september 2020

donderdag 24 september 2020

Dit schooljaar wordt een speciaal jaar. Dat heeft veel te maken met COVID 19.

Van 18 maart tot en met het einde van het schooljaar hebben we thuis in quarantaine gezeten. Dat was voor sommige leerlingen leuk, maar voor anderen ook niet.

Dit jaar gaan we er voor zorgen dat we zoiets niet meer moeten meemaken. Hoe meer we de regels respecteren, des te meer activiteiten we kunnen doen en hoe leuker ons jaar wordt. Vergeet dat niet!

  • Zeno Debast, 6ECMT
Geplaatst in tip | Reacties uitgeschakeld voor donderdag 24 september 2020

dinsdag 9 juni 2020

Vivaldi

Voor mijn schilderij heb ik inspiratie gevonden bij Vivaldi’s Vier Seizoenen

Ik heb gekozen voor vier verschillende primaire kleuren, één die elk seizoen vertegenwoordigt.  Zo vertegenwoordigt geel de zomer, wit en blauw de winter en magenta de lente. Na wat onderzoek naar de verschillende kunsttechnieken, koos ik voor de abstracte kunst en kwam ik een techniek tegen genaamd “Dutch Pouring”. Die techniek bestaat uit het morsen van verschillende kleuren verf, in de gewenste vorm en richting (cirkels, lijnen etc.) Daarna heb ik met een haardroger de verschillende kleuren gemengd en ze in de gewenste richting verplaatst.

Geplaatst in tekening | Reacties uitgeschakeld voor dinsdag 9 juni 2020

maandag 8 juni 2020

‘Mijn gedachten reiken naar de lucht en de wolken’

Dit is een persoon van wie de gedachten naar de lucht en de wolken reiken.

Mijn kunstwerk beeldt iemands creativiteit uit. De lucht is oneindig: zo kan ook iemands creativiteit zijn. Blauw staat voor vertrouwen, loyaliteit, wijsheid, vertrouwen, intelligentie, geloof en waarheid. Vertrouwen en loyaliteit voor de leraren omdat we vertrouwen hebben in wat ze zeggen. Ook vertrouwen in jezelf is erg belangrijk, vooral in een schoolomgeving, omdat we gemakkelijk worden beoordeeld, maar toch moeten we steeds in onszelf geloven.

Geplaatst in tekening | Reacties uitgeschakeld voor maandag 8 juni 2020

vrijdag 5 juni 2020

Taekwondo en ik twee handen op één buik

Ik beoefen al meer dan tien jaar taekwondo als competitieve vechter, jammer genoeg nog altijd niet professioneel. Ik ben vandaag Belgisch kampioen in de categorie ‘min 54 kilo’.

Mijn volgende doel is om Europees kampioen te worden en nadien de wereldkampioenschappen te bereiken. Intussen droom ik ervan om naar de Olympische spelen 2024 in Parijs te gaan.

De boeken stellen mijn studie voor op sint-Guido. Je kan wel denken dat ik mijn taken ‘s avonds niet thuis maak, maar onderweg in de bus naar mijn taekwando-training.

  • Mohssine Chebaa, 5ECMT
Geplaatst in tekening | Reacties uitgeschakeld voor vrijdag 5 juni 2020

donderdag 4 juni 2020

Mijn bril

Ik heb een bril getekend. Zonder bril kan ik niet goed zien.

De bril heeft ook met de school te maken. Als ik geen bril draag, zie ik niet goed en kan ik de lessen niet goed volgen. Maar in zekere zin is de school ook mijn bril om naar de wereld te kijken.

– Zeliha Aslan, 5ECWI

Geplaatst in tekening | Reacties uitgeschakeld voor donderdag 4 juni 2020

woensdag 3 juni 2020

Omnia mea mecum porto 

Ik draag al het mijne mee

Ik heb met naald en draad een meisje gemaakt.

Met twee verschillende kapsels om de diversiteit van ons ‘instituut’ te laten zien. Maar toch vooral turquoise voor het haar, want dat is mijn lievelingskleur. En ik geloof dat het inclusief is, niet? Op school moeten wij ons natuurlijk fatsoenlijk kleden, en correct.

Ik heb ook vlinders geplakt. Die staan voor de gedachten die we tijdens een schooldag hebben, via taken, toetsen, stages, uitstappen enz. De strepen stellen onze persoonlijke ideeën voor, zoals vrienden, familie, de danscursus, de fitness.

Voorts heb ik nog cirkels boven het hoofd getekend en enkele strepen. Zij beelden de emoties uit die we gedurende de dag kunnen ervaren.

Sommige botsen met elkaar. Terwijl andere ons hoofd kunnen doen ontploffen.

  • Carlota Rodriguez, 5HW
Geplaatst in tekening | Reacties uitgeschakeld voor woensdag 3 juni 2020

dinsdag 2 juni 2020

Eerst mijn diploma, dan voetballen

Ik heb een mix gemaakt van allerlei dingen die een belangrijke rol spelen in mijn leven. Om te beginnen een tekening van Porta 1070. Ik ben in januari van school veranderd, tot dan zat ik in het Sint-Niklaasinstituut SNI. Maar de begeleiding van de voetballers vind ik hier, op Porta, een pak beter.

Onderaan links kan je foto’s zien waar ik aan het voetballen ben. Na mijn familie (en de school, natuurlijk) is voetbal het allerbelangrijkst in mijn leven. Ik heb intussen mijn eerste contract getekend en de stap mogen zetten naar de Beloften. De jongste tijd mocht ik zelfs af en toe eens met de eerste ploeg trainen. De uiterst linkse foto is genomen tijdens mijn eerste training met de A-kern.

Ook kan je een foto zien van een diploma, want ik wil eerst 100% mijn diploma behalen en me dan 200% op het voetbal focussen. Rechts onderaan zie je nog een foto van de “Vaantjesboer”, dat is de mascotte van Halle. Ik heb al mijn hele leven in Halle doorgebracht en daar ben ik heel fier op.

  • Zeno Debast, 5EcMt
Geplaatst in tekening | Reacties uitgeschakeld voor dinsdag 2 juni 2020

maandag 1 juni 2020

Kleurrijk en eenvoudig, zoals mij

Ik heb de wereld geschilderd op het logo van onze school. Op school vinden leven heel wat verschillende culturen samen. Geel is de kleur van de vriendschap, roept licht en harmonie op.

Op school heb ik veel mensen leren kennen, van verschillende afkomst. Daarom heb ik de verschillende continenten geschilderd. De meeste van die mensen zijn vrienden geworden. Ze komen van overal. Ik vind dat mijn schilderij mij goed voorstelt. Het is kleurrijk en eenvoudig zoals ik ben.

  • Ibtissam El Boudakhani, 5HW
Geplaatst in tekening | Reacties uitgeschakeld voor maandag 1 juni 2020